dimecres, 23 de febrer del 2011

LLENGUATGE AUDIOVISUAL II

En relació als aspectes semàntics del llenguatge audiovisual, l'ús dels elements sintàctics, així com els recursos visuals i lingüístics contribueixen a generar una determinada lectura de les imatges i àudios que es presenten a l'espectador. Cal tenir en compte que en la interpretació de les imatges intervénen elements que es troben "dins la imatge" - o als que es fa al·lusió de forma implícita-, així com d'altres que es deriven del context en el que es produeixen/llegeixen els missatges.


Quan analitzem una imatge o un vídeo podem fer una lectura objectiva del que observem
(denotació) però el que realment és important és el significat, el que ens vol transmetre aquella imatge/vídeo (connotació). Per tant, a banda dels elements del llenguatge audiovisual,l’ús de recursos estilístics contribueix a modificar el significat denotatiu dels elements del missatge.


La classe d'avui, en continuació amb la del dia anterior crec que és força interessant ja que ens interpretem coses que en un principi no veiem i ens adonem de la gran quantitat d'interpretacions que es pot donar a una simple imatge, a un simple vídeo.


A continuació s'inclou una presentació amb algunes de les figures retòriques més habituals en l'àmbit dels missatges visuals.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada